BOUW - Spanning in de lucht




Voor de aanleg van onze elektriciteit hadden we ook graag met een zelfbouwfirma willen werken. Hiervoor kwamen we bij de dichtstbijzijnde vestiging van Easykit terecht. Het eerste contact met persoon X verliep goed, dus in de weken daarna hebben we onze offerte laten finaliseren met hem. Bij onze laatste aanpassing kregen we plots geen antwoord meer... en kregen we te horen dat persoon X een andere functie binnen het bedrijf gekregen had. Oké, dan maar een nieuwe afspraak maken met persoon Y om samen alles nog eens grondig te overlopen en na te kijken of onze offerte compleet is en klopt met onze uitvoeringsplannen.

Ter plekke aangekomen in hun toonzaal, bleek dat persoon Y een dubbele boeking had in zijn agenda en werden we doorverwezen naar persoon Z. Alles nogmaals overlopen dus met hem, want we zouden niet graag tijdens onze werkzaamheden in het bouwverlof zaken tekort hebben (want dan is de firma gesloten). De offerte leek er goed uit te zien, echter kunnen wij als elektriciteit-leken moeilijk de exacte inhoud ervan gaan controleren. Daarvoor doen we natuurlijk beroep op een zelfbouwfirma en stappen we niet gewoon naar een groothandel van bouwmaterialen. :)

Offerte ondertekend en voorschot betaald.

De vragen die we nadien nog hadden, moesten plots wel weer beantwoord worden door persoon Y (cfr. van de dubbelboeking), want persoon Z had ondertussen het bedrijf verlaten. De vragen werden dan ook nog eens maar half beantwoord (letterlijk maar de helft van de vragen).

Zucht... :(

Tijdens de opleidingsavond die Easykit gaf in hun vestiging, werd het handboek elektriciteit vluchtig eens overlopen. Persoonlijk vond ik dat er wat meer praktische zaken mochten getoond en uitgelegd worden.



Tijdens deze opleidingsavond dook plots wel een kabel op die nog niet in onze bestelling zat! Alsook nog enkele kleine zaken die tekort waren... Wederom zucht...

Onze offerte ging zo snel mogelijk gecontroleerd worden door persoon Y. Na enkele weken wachten (want ik wou ook niet opdringerig zijn) mochten we helaas nog geen antwoord ontvangen. Aan de lijn kreeg ik te horen dat offertes maken voor nieuwe klanten voorrang krijgt en belangrijker is dan onze bestelling controleren. Helaas een verkeerde woordkeuze van de verkoper... want volgens mij is elke klant belangrijk, of je nu al getekend hebt met hen of niet.

Je moet toegeven, een gerust gevoel geeft dit niet als start van een samenwerking.
Ik vermoed dat wij helaas pech hebben gehad met hen, want ik heb ook al veel positieve reacties gehoord van vrienden over Easykit.

We blijven het dus positief zien en hopen op een betere verdere samenwerking!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten